Eloonjäämiskoulutus 2 / talvi

Kesto 2
Paikkakunta Ilmajoki
Ilmoittautumisaika 25.11.2019 8.00 - 6.2.2020 9.00

Kurssin jälkeen kurssilaiset hallitsevat selviytymistaidot talvisissa olosuhteissa.

HUOM! KURSSI ON TÄYNNÄ! Maalahdessa järjestetään vastaava kurssi viikkoa myöhemmin 21.-23.2. Siellä on vielä vapaita paikkoja!

Kurssi on suunnattu Eloonjäämiskoulutus 1 (aiemmin SERE A osa 1) -koulutuksen käyneille, tai vastaavat tiedot ja taidot omaaville, talvisesta eloonjäämiskoulutuksesta kiinnostuneille ja riittävän hyvän peruskunnon omaaville 18 vuotta täyttäneille Suomen kansalaisille.

Kurssilla tutustutaan siviili- ja sotilaallisen eloonjäämiskoulutuksen eroihin. Kurssi soveltuu erityisesti reserviläisille ja henkilöille, joiden ammatissa tai harrastuksissa on mahdollisuus joutua opittuja taitoja käyttämään. Eloonjäämiskoulutus 2:n käyminen on perustana jatkokursseille osallistumiseksi

Osallistujille lähetetään ennen kurssia erillinen lista mukaanotettavasta varustuksesta, sekä paikanpäällä kuitattavasta varustuksesta

Reserviläisille myönnetään kurssista kaksi rinnasteista kertausharjoitusvuorokautta.

Kurssilla käydään läpi:
- Majoittuminen talvella ja lumessa, mm. kammi ja kieppi, sekä niissä nukkuminen
- Talvinen luonnonmuona ja mistä löytyy
- Liikkuminen talvella ja lumessa
- Tulenteko ja tulisijat / nuotiotyypit talvella
- Nesteen hankinta kylmänä vuodenaikana, sekä vaikutukset teoriassa ja käytännössä
- Vaatetus ja ruoan varastointi
- Ensiapu, mukaan lukien hypotermia ja paleltumat
- Yms.

Lasku ja lisäohjeet lähetetään n. 3 viikkoa ennen kurssin alkua. Muistathan perua osallistumisesi ajoissa, mikäli sinulle tulee este!

Ilmajoki
Kestopuuntie 8