Perinnelinnoittaminen

Kesto 3,0
Paikkakunta JOENSUU
Ilmoittautumisaika 4.7.2020 18.00 - 30.8.2020 23.00

Kurssin jälkeen kurssilainen tuntee kenttälinnoittamisen perusteet erityisesti sotahistoriallisessa kehyksessä. Kurssilainen tuntee Suomen Salpa -linnoitekokonaisuuden pääpiirteet Pohjois-Karjalan maakunnassa ja osaa käyttää kenttälinnoittamisessa tarvittavia perustyökaluja.

Kurssin tarkoituksena on ennallistaa Joensuun Bunkkerimuseon kenttälinnoitteita. Sellaisenaan kurssi soveltuu kaikille täysi-ikäisille Suomen kansalaisille.
Puolustusvoimat tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Kurssille hyväksytyille lähetetään tarkemmat kurssia koskevat ohjeet vähintään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssilla on mahdollista ja moottorisahan osalta toivottavaakin käyttää omia työkaluja. Moottorisahan käyttö kurssilla edellyttää asianmukaisten suojavarusteiden (turvakengät, viiltosuojavarusteet, kypärä kuulosuojaimineen ja suojalasit) käyttöä

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssi alkaa perjantaina klo 17.00 ja päättyy sunnuntaina klo 16.00. Kurssilla voi olla mukana koko kurssiajan tai oman valintansa mukaan osan kurssiajasta. Kurssilla puretaan lahonneita rakenteita ja rakennetaan uutta vuosien 1941 - 44 piirustusten mukaisesti.

Kurssille hyväksytyiltä ei peritä kurssimaksua.

Joensuun Bunkkerimuseo
Virrantaus 7
80140 JOENSUU

Kurssinjohtaja: Kimmo Salo (kimmo.salo@telemail.fi, 0400371613)