Noptel-kouluttajakoulutus 3

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Mikkeli
Ilmoittautumisaika 16.3.2020 8.00 - 11.9.2020 22.00

Koulutuksen tavoitteena on kouluttaa jokaiseen maanpuolustuspiiriin kouluttajia, jotka kykenevät suunnittelemaan ja toteuttamaan FN Expert (Noptel) - järjestelmällä ampumaharjoituksen. Laitteiston perus- ja sovellettukäyttö. Osattava FN Expert (Noptel) ampumalaitteiston käyttökuntoonlaitto ja tunnettava laitteiston peruskäyttö ml maalilaitteet.

Reserviläiset tai muut maanpuolustuspiirin esittämät henkilöt. Kurssilaisen oma maanpuolustuspiiri valitsee osallistujat. Kurssille voidaan ottaa max 10 osallistujaa.

Kurssilaiset varustetaan suojavaatetuksella. Sisämajoitus Army Hostelilla.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään neljä viikkoa (28 pv) ennen koulutuksen alkua tukevalle joukko-osastolle tai aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen (PEKOULOS määräys HP810/3.12.2019).

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

1. päivä
• perehtyminen laitteistoon ja käyttöjärjestelmään
• turvallisuusohjeet
2. päivä