Taisteluensiapu 1

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Mikkeli
Ilmoittautumisaika 23.3.2020 8.00 - 27.8.2020 16.00

Kyettävä antamaan henkeäpelastava ensiapu taistelutilanteessa. Kurssin jälkeen on osattava taisteluensiavun perusteet ja tunnettava taistelupelastajan tehtävät ja välineet. Lisäksi on osattava ensiavun kulku välillä taistelija - joukkue.

Reserviläiset, joilla on hyvä fyysinen kunto.

Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus. Majoittuminen Army Hostelissa. Kurssiin liittyy MPK:n kivääriammunnat 1 ja 4.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään neljä viikkoa (28 pv) ennen koulutuksen alkua tukevalle joukko-osastolle tai aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen (PEKOULOS määräys HP810/3.12.2019)

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

1. päivä
- kiristys- ja painesiteen käyttö
- potilaan tutkiminen
2. päivä
- cABCDE – Taisteluensiavun tutkimis- ja toteuttamismuistisäännön harjoittelu
- hätäensiavun antaminen, potilaan siirrot
3. päivä
- case-harjoittelu
- MPK ammunnat 1 ja 4 kiväärillä

Kurssimaksu sisältää majoituksen muonituksen, vaatetuksen, vakuutuksen, aseet ja ampumatarvikkeet.

Army Hostel, Karkialampi, Mikkeli
Jääkäritie 5