Varusmiespalvelus tutuksi naisille

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Mikkeli
Ilmoittautumisaika 20.11.2019 8.00 - 1.1.2020 22.00

Kyettävä omaksumaan varusmiespalveluksessa tarvittavia henkilökohtaisia taitoja sekä kyettävä hakemaan naisten vapaaehtoiseen palvelukseen.
Kurssin jäkeen on osattava majoittuminen maastossa, suunnistus, ensiapu, turvallinen aseenkäsittely ja ammunta. Tunnettava varusmieskoulutuksen järjestelyt ja tiedettävä hakumenettely naisten vapaaehtoiseen palvelukseen.

Naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen määrätyille ja muille väh 18-vuotta täyttäneille naisille.

Kurssilla majoitutaan ensimmäinen yö Army Hostelin 8-10 hengen huoneissa. Huoneissa on patjat, tyynyt, peitot, tarvittavat liinavaatteet ja pyyhe. Huoneissa on lukolliset kaapit ja huoneiden ovet on lukittavissa. Toinen yö on maastossa. Kurssilaisille jaetaan talvioloihin sopiva suojavaatetus ml makuupussi ja makuualusta.

1. päivä
- varustaminen
- rastikoulutus
- varusteiden pakkaaminen
2. päivä
- rastikoulutus
- ammunnat
- majoittuminen maastoon
3. päivä
- opetettujen asioiden soveltaminen
- tietoisku naisten vapaaehtoisesta palveluksesta

Kurssimaksuun kuuluu vaatetus, majoitus, vakuutus, muonitus, aseet ja ampumatarvikkeet.

Army Hostel, Karkialampi, Mikkeli
Jääkäritie 5