Sovellettu reserviläisammunta (SRA) peruskurssi

Ajankohta 13.6.2020 - 14.6.2020
Kesto 2 päivää
Paikkakunta Tarkka paikka ilmoitetaan erikseen osallistujille
Ilmoittautumisaika 25.5.2020 6.00 - 8.6.2020 23.59

Kurssilaiset suorittavat virallisen SRA (sovellettu reserviläisammunnan) peruskurssin.
Kurssi on Reserviläisurheiluliiton (RESUL) virallisen ohjelman mukainen kurssi, joka järjestetään Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kurssina. Kurssi antaa nousujohteisesti valmiudet turvallisen ja vauhdikkaan ampumaurheilulajin harrastamiseen. Sovelletun reserviläisammunnan tarkoitus on kehittää ja vertailla reserviläisten tilanteen mukaista ampumataitoa. Lajiesittely: https://www.youtube.com/user/vihmatube

Ammuntaa harrastavat reserviläiset, jotka haluavat kehittää taitojaan ja suorittaa virallisen SRA peruskurssin. Ikäraja kurssille on 18 vuotta.
HUOM! Kurssilla noudatetaan voimassa oleva koronamääräyksiä. Jos tunnet olosi flunssaiseksi ÄLÄ osallistu kurssille!

Kurssilla noudatetaan voimassa oleva koronamääräyksiä.
1 Kurssi järjestetään jos 20.04. mennessä on ilmoittautunut 12 osallistujaa
2 Kurssille voidaan ottaa 15 osallistujaa; Ilmoittautuminen suljetaan heti kun 15 osallistujaa täynnä, viimeistään 20.4.
3 Tuo ampumaratapäivänä mukana omat aseet (kivääri ja pistooli vyö varusteineen) ja 100 patruunaa/ase. Kurssilla on mahdollista käyttää laina-aseita. Ole ennakkoon yhteydessä kurssinjohtajaan mikäli haluat osallistua laina-aseella. Laina-aseilla ampujia voidaan kurssille ottaa rajoitettu määrä.
4 Ikäraja kurssille pääsyyn on 18v
5 Hintaan (60e) sisältyy: vakuutus, opetus, opetusaineisto, ruokailut
6 Alkoholin tai huumaavien aineiden käyttö kurssilla on kielletty
7 Kurssilaiset ovat vakuutettuja MPK toimesta kurssin ajan (pl matkat)
8 Erikoisruokavalio pyydetään ilmoittamaan kurssinjohtajalle kurssiviikon alkuun
9 Ota mukaan ampumaradalle soveltuva varustus
10 Osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä MPK tietojärjestelmään (jos et ole)
11 Ikäraja kurssille on 18 vuotta

Kurssi sisältää teoriaopetuksen, asekäsittelykoulutuksen, ampumaharjoituksen ja kokeet.
Kurssilla on mahdollista käyttää laina-aseita. Ilmoita laina-aseen tarpeesta ilmoittautumisen yhteydessä kurssinjohtajalle.sähköpostitse. Kurssilaisen tulee varata mukaan kyniä ja muistiinpanovälineet, sekä viimeisin voimassaoleva SRA-sääntökirja tulosteena tai sähköisesti (lataa osoitteesta www.sra-ammunta.fi )
Voit osallistua kurssille ja suorittaa ko. kurssipäivien aikana käytännön kokeen myös ilman Reserviläis/Reserviupseeri-järjestön jäsenyyttä ja ampumavakuutusta. Huomioi kuitenkin että kurssin läpäissyt voidaan ilmoittaa SRA-rekisteriin vasta sen jälkeen kun osallistuja on esittänyt RES-jäsenyyden ja SAL tai RES-ampumavakuutuksen kurssinjohtajalle.
lauantai
08.00 kurssin aloitus, opetustarkoitus ja varomääräykset
08.30 Sovelletun reserviläisammunnan (SRA) teoriaosuus
12.00 lounas
12.30 teoriakoulutus jatkuu
15:00 teoriakoe
16.45 ohjeet jatkotoiminnasta, koulutuksen päätös klo 17 mennessä
sunnuntai
08.00 harjoittelun opetustarkoitus, varomääräykset ja ampumaradan kunnostus
08.30 Käsittelykoulutus, ampumaharjoitus
16.00 ampumaradan kunnostus, asehuolto, keskustelu, kurssiarvio päätös 17 mennessä

Osallistumismaksu sisältää vakuutuksen, muonituksen ja opetuksen.
Patruunat veloitetaan erikseen.

Iisalmi Tarkka paikka ilmoitetaan erikseen osallistujille

Kurssinjohtaja
nimi: Sami Rytkönen