Kyberturvallisuuden jatkokurssi NOC - verkon suojaaminen ja valvonta

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 22.11.2019 9.00 - 5.1.2020 23.00

Tuntee lähiverkon ja laitteiden toiminnan sekä tietää miten etsitään tietoja verkon käytöstä ja koneista. Tuntee oman toiminnan ja tietojärjestelmien suojaamisen ja valvonnan periaatteet ja kuinka poikkeamia havaitaan. Tunnistaa tietoturvariskejä ja epäilyttäviä tapahtumia. Tuntee tietoturva- ja kyberuhkia, alan toimijoita ja tällaiseen toimintaan liittyvää lainsäädäntöä

Kurssin kohderyhmä on tietoverkkojen suojaamisesta ja valvonnasta kiinnostuneet henkilöt.
PV pidättää oikeuden valita osallistujat.

Kurssilainen tulee osata TCP/IP verkkojen toiminnan perusteet. Kurssilla käytetään pääosin Linux-pohjaisia työkaluja, ohjelmistoja ja tcp/ip verkkolaitteita.

Kurssilla perehdytään Network Operations Center perusteisiin, miten tietoverkkoa suojataan ja valvotaan.
Kurssilla opetetaan myös kyberturvallisuuteen liittyvää lainsäädäntöä sekä operaatioturvallisuutta.

Radioniemi, Santahamina
Radioniementie 1