Taistelu rakennetulla alueella: Rakennuksen tarkastaminen, voimankäyttö

Ajankohta 9.10.2020 - 11.10.2020
Aika 16.00
Paikkakunta Mikkeli
Ilmoittautumisaika 16.3.2020 12.00 - 11.9.2020 22.00

Kyettävä toimimaan yksilönä sekä partion ja ryhmän jäsenenä rakennetun alueen taistelussa. Osattava taistelijan  toiminta toimittaessa taistelussa rakennetulla alueella. Osattava rakennuksen tarkastaminen ja vaarallisen henkilön kiinniotto. Osattava tst-ea:n anto. Tunnettava voimankäytön perusteet.

Reserviläiset, paikallisspataljoonaan sijoitetut ja sijoittamaton reservi.

Kurssilla jaetaan M05 taistelijan varustus. Majoitus Army Hostelilla, jossa liinavaatteet. Kurssille hyväksytyille lähetetään noin kaksi viikkoa ennen kurssia kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen kurssia sähköpostitse. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään neljä viikkoa (28 pv) ennen koulutuksen alkua tukevalle joukko-osastolle tai aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen (PEKOULOS määräys HP810/3.12.2019).

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

1. päivä
- perustaminen
- voimankäytön ja taisteluensiavun perusteet
2. päivä