Talvi HUOVI20 Kyberturvallisuuden peruskurssi

Kesto 3,0 vrk
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 20.11.2019 9.00 - 31.1.2020 23.00

Kyberturvallisuuden peruskurssi tarjoaa valmiuksia ja kykyjä parantaa tietoteknisten laitteiden turvallisuutta arjessa.
Kurssilla annetaan tietoa mediassa usein esillä olevista termeistä, kuten haittaohjelmista, tietojen urkinnasta ja palvelunestohyökkäyksistä.
Luentojen lisäksi kurssi sisältää oppilasharjoitteita, joilla osallistujat pääsevät soveltamaan kurssin oppeja käytännössä.
Tule mukaan oppimaan ajankohtaisista kyberturva-aiheista, jotka koskettavat jokapäiväistä elämääsi. Kurssilla perehdytään arjen tietoturvaan, kyberturvallisuuden peruskäsitteisiin ja yleisimpien tietoturvauhkien torjumiseen. Osallistujilla ei tarvitse olla teknistä taustaa, avoin mieli ja oppimishalu riittävät.
Kurssilla luennoivat eri alojen ammattilaiset, jotka kertovat kyberturvasta omasta näkökulmastaan.

Kurssi soveltuu kaikille niille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita kyberturvasta.

Verkkoon kytkettyjen laitteiden arkikäyttö kuten verkko- tai mobiilipankki. Sähköpostin käyttö.
Kurssimaksu sisältää ruokailut ja majoituksen kasarmilla.

Opetusaiheina mm. kyberturvallisuuden peruskäsitteet, verkkojen turvallisuus, kodin laitteiden turvallisuus, salasanat, ja oma turvallinen toiminta. Kurssin ohjelma tarkentuu lähempänä kurssiajankohtaa. Kurssille hyväksymisen edellytyksenä on, että henkilöllisyys tarkastetaan kurssin
alussa.
Aikataulu (kurssilaiset): la 08 - su 16