Taisteluensiapu peruskurssi

Kesto 2,0
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 25.5.2020 12.27 - 11.8.2020 23.00

Kurssin jälkeen kurssilaiset osaavat TCCC perusteet ja toiminnan tulen alla sekä kenttähoidon.

Kurssi on avoin kaikille taisteluensiavusta kiinnostuneille henkilöille. Taisteluensiavun/TCCC:n osaamista ei vaadita etukäteen.

Kurssille pukeudutaan M05:een. Jos asua ei löydy osallistujalta niin hänet varustetaan kurssilla.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

- Lauantai
TCCC teoria
Välineharjoittelu
* TCCC teoriaan sidottuna vaiheittain
* Cat/soft kiristysside, Emergency bandage (iippa/paineside), combat gauze, nenänieluputki, rintapaineneula, avaruuspeitto
Casetilanteet

- Sunnuntai
Casetilanteet
* Stressitilanteissa: pimeys, meteli, ahtaus
Soveltavavaihe
* Täydellinen veto: tehtävän anto, taistelutilanne, hoito tulen alla, kenttähoito, evakuointi.
Kertaus
Palaute

Kurssi on osallistujille maksuton.

Porin Prikaati
Porilaistie 1