PikkuNASTA FANNI 2020, Mönkijän käyttö ja maastoajotaidot

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Taivalkoski
Ilmoittautumisaika 27.7.2020 9.00 - 28.9.2020 23.55

Kurssilainen osaa mönkijän käyttöön ja käsittelyyn liittyvät asiat niin, että ajaminen on turvallista erilaisissa luonnon olosuhteissa. Kurssilla käydään läpi sekä ajamiseen että ajoneuvon hallintaan liittyvät riskit ja sitä kautta kurssilainen tunnistaa omat valmiudet toimia kuljettajana myös silloin kun liikkumiseen tarvitaan kartanlukutaitoja.

Kurssi soveltuu hyvän peruskunnon omaaville naisille, joilla on B-ajokortti. Kurssille on tuotava oma mönkijällä ajoon soveltuva kypärä.

PikkuNASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja hyvää peruskuntoa. Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla tutustutaan mönkijän turvalliseen käyttöön, sen hallintalaitteisiin erilaisissa avustustehtävissä sekä harjoitellaan maastoajoa, paikantamista ja ensiapua. Lisäksi tehdään mönkijän päivittäiset tarkistus- ja huoltotoimenpiteet.

Maijanlammen harjoitusalue
Ouluntie 58