Tiedustelukurssi: Kohteen tiedustelu

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Mikkeli
Ilmoittautumisaika 27.11.2019 20.00 - 25.8.2020 22.00

Kyettävä kohteen tiedusteluun rakennetulla alueella. Osattava lähestyminen kohteelle, havainnointi, irtaantuminen kohteelta, vastatoimien väistäminen

Paikallisjoukkoihin sijoitetut ja muut reserviläiset.

Kurssilla majoitutaan 1.yö Army Hostelilla, toinen maastossa. Majoituksessa on liinavaatteet ml pyyhe. Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus. Kurssille hyväksytyille lähetetään noin kaksi viikkoa ennen kurssia kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen kurssia sähköpostitse. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia. Kurssi on puolustusvoimien määrittämä koulutus.
MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään neljä viikkoa (28 pv) ennen koulutuksen alkua tukevalle joukko-osastolle tai aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen (PEKOULOS määräys HP810/3.12.2019).

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

1. päivä
- perusteet rakennetun alueen tiedusteluun
- kalustokoulutus
2. päivä
- kohteen tiedustelu
- hyökkäys suunnitelman laatiminen
3. päivä
- kohteen tuhoaminen
- ammunnat

Osallistumismaksu sisältää muonituksen, majoituksen (1 yö), vaatetuksen, aseet, ampumatarvikkeet, vakuutuksen.

Army Hostel, Karkialampi, Mikkeli
Jääkäritie 5