SRA-kurssi

Ajankohta 4.7.2020 - 5.7.2020
Paikkakunta Alavus (Taipalus)
Ilmoittautumisaika 2.3.2020 8.00 - 15.6.2020 23.59

Kurssin teoriakokeen ja käytännönkokeen hyväksyttävästi suorittanut henkilö saa SRA AMPUJA -kortin, joka antaa valtuudet osallistua SRA- ammuntaharjoituksiin ja kilpailuihin. Kurssin kouluttaja hakee kurssin läpäisseille korttia, josta Reserviläisurheiluliitto veloittaa 30 euroa. SRA kortin saamisen edellytyksenä on kuuluminen johonkin reserviläisyhdistykseen.
Puolustusvoimat myöntää osallistujille kaksi rinnasteista kertausharjoituspäivää.

Kaikille ampumaharrastuksesta kiinnostuneille yli 18 vuotta täyttäneille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita Sovelletusta (toiminnallisesta) Reserviläisammunnasta.

Liitteenä on SRA säännöt 7.0, tulostakaa materiaali itsellenne ja
ottakaa myös mukaan kurssille.

Kurssimaksu sisältää kahvit ja ruokailut molempina päivinä sekä yöpymis-
ja saunomismahdollisuuden majalla.

Omat aseet sallittuja kurssilaisilla mutta kurssin läpikäynti ei
edellytä omia aseita. Järjestäjän puolesta on käytettävissä pistooli 9 mm
ja kivääri kaliibereissa 7.62 x 39 tai 5.56 x 45. Kurssille osallistujilta vaaditaan aiempaa ampumaharrastustaustaa ja reserviläisaseiden hallintaa.

Kurssille mahtuu 18 osallistujaa

SRA turvallisen ampujan kurssi sisältää teoriakoulutuksen sekä käytännön aseharjoittelua sekä käytännön ampumakokeen. SRA ampujakortin saamiseksi on molemmat osuudet suoritettava hyväksytysti. Mikäli käytännön koe ei mene läpi hyväksyttävästi kurssin aikana, järjestämme lisäksi 1-2 kpl uusintakokeita kurssilaisille.
Käytännön ampumakoe tulee suorittaa hyväksyttävästi 6 kuukauden sisällä. Ennen ampumakoetta suoritetaan harjoittelut.

Koulutus on jäsenjärjestöjen ampumaohjelmistoihin perustuvaa varautumis- ja turvallisuuskoulutusta, eikä ampuma-aselain mukaista sotilaallisia valmiuksia palvelevaa koulutusta.

Laina-aseella ja patruunoilla ampuvilta peritään lisäksi 30 €
patruunamaksu.