Taistelupelastajakurssi 2

Ajankohta 2.10.2020 - 4.10.2020
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 18.5.2020 15.28 - 27.9.2020 23.59

Kurssin tavoitteena on, syventää taistelupelastaja 1 -kurssin käyneiden tietoja ja osaa-mista taistelupelastajan toiminnasta.

Kurssin jälkeen koulutettavat:
- HALLITSEVAT haavoittuneen hoidon cABC-periaatteen mukaisesti taistelupelastajan välinein,
- HALLITSEVAT haavoittuneen lämpimänä pidon,
- HALLITSEVAT hätäsiirrot,
- HALLITSEVAT potilasluokittelun perusteet,
- OSAAVAT oikean toiminnan haavoittumistilanteessa ja osaavat toiminnan vihollistulen alla,
- OSAAVAT raportoinnin (MIST) ja potilasluokittelukortin käytön,
- OSAAVAT lääkitsemisen ja evakuoinnin toteuttamisen,
- TUNTEVAT psyykkisen ensiavun perusteet,
- TUNTEVAT toiminnan monipotilastilanteessa.

Kurssi soveltuu Taisteluensiavun perusteet - ja Taistelupelastaja 1 -kurssit käyneille taistelupelastajan tehtävistä kiinnostuneille.

Tämä kurssi on kolmas osa taisteluensiavun koulutuskokonaisuutta. Ennen kurssille tuloa pitää olla käytynä Taisteluensiavun perusteet - ja Taistelupelastaja 1 -kurssit. Taistelupelastaja 1 ja 2 kurssit antavat valmiuden osallistua Taisteluensiavun kouluttajakurssille.

Kurssin suorittamisesta myönnetään kaksi (2) rinnasteista kertausharjoitusvuorokautta.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

Kurssi sisältää oppitunteja taistelupelastajan toiminnasta sekä käytännön harjoittelua taistelupelastajan välinein. Suurin osa kurssia on toiminnallista tekemistä ulkona. Osa kurssin harjoituksista on fyysisiä.

Tarkempi ohjelma aikatauluineen ilmoitetaan lähempänä kurssia.

Hinta sisältää koulutuksen, varustuksen, ruokailut ja vakuutuksen.

Ampumaradan Paviljonki
Hiukanreitti 225