Ramsay Kesäselviytymiskurssi - Eloonjäämistaitojen perusteet

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Dragsvik
Ilmoittautumisaika 25.1.2020 11.32 - 24.7.2020 16.00

Kurssin jälkeen jokainen osallistuja osaa saaristossa selviytymisen perusteet ja osaa toimia useita vuorokausia selviytymistilanteessa oman toimintakykynsä säilyttäen.

Kaikille selviytymiskoulutuksesta kiinnostuneille yli 15-vuotta täyttäneille Suomen kansalaisille.

Erätaidot ja -perinteet ovat olleet ässä suomalaisten hihassa. Niillä on selviydytty kivikaudella, keskiajan savupirteissä, sekä talvi- ja jatkosodassa.

Tänä päivänä ihmiset tarvitsevat enää harvemmin näitä taitoja arjessaan, mutta entä, kun ruskavaelluksella keskellä Lapin syvintä erämaata rinkka kaikkine varusteineen häviää virran mukana jokea ylittäessä? Tai, kun alkukesän melontaretkellä rajuilma yllättää ulkosaaristossa ja pelastaudut saarelle, mukanasi vain päälläsi olevat päiväretken varusteet? Puhelimesta akku loppui juuri kriittisellä hetkellä, etkä voi kutsua apua paikalle.

Ovatko selviytymistaitosi ajan tasalla?

Tervetuloa Dragsvikiin selviytymiskurssille, oppimaan perinteisiä erätaitoja ja uusimpia selviytymistekniikoita valvotuissa, turvallisissa puitteissa. Mukaan tarvitset vain puukon, kipinäpuikon (ferrocerium puikko) ja ennen kurssia valmistamasi pienen selviytymisrasian.

Kurssilla opit mm. tilapäismajoitteen rakentamisen, tulenteon, hankkimaan ravintoa ja vettä luonnosta, sekä ylittämään vesistön turvallisesti. Kurssin läpäiseminen edellyttää fyysistä terveyttä sekä henkistä kanttia ja halua kestää janoa, nälkää ja epämukavia olosuhteita.

Tule, opi ja testaa rajojasi!

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista
MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

AIKATAULU:

PE
16.00 Saapuminen Kalasatama Hanko, Murtajatien pää , Sunnantie
18.00 Alkupuhuttelu, turvallisuussuunitelma ja lähtö linnakeveneillä Russarön linnakesaareen
19.00 Siirtyminen toiminta-alueelle
19.00 - 24.00 Selviytymiskoulutus