Lentopelastajan perehdytyskurssi naisille

Ajankohta 5.9.2020
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 16.3.2020 21.31 - 31.8.2020 20.00

Tutustuttaa kurssilaiset lentokoneessa toimivan lentopelastajan tehtäviin sekä luoda heille valmiuksia hakeutua lentoetsijäkoulutukseen.

Kurssi soveltuu reippaille hyväkuntoisille 16 vuotta täyttäneille naisille, jotka kykenevät toimimaan lentävässä lentokoneessa, eivät pelkää ilmassa olevia tuulia ja koneen tekemiä etsintäkuvioita sekä kykenevät poistumaan myös hätätilanteessa omin voimin koneesta. Alle 18-vuotiaiden osallistuminen edellyttää holhoojan suostumusta.

Koulutus pidetään Keski-Suomen ilmailijoiden kerholla. Kerho sijaitsee Töpinäntien päässä Tikkakosken Lentokentän koillispuolella.
Kurssilaisille ei jaeta suojavaatetusta.
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Luentoja, toiminta lentokoneen läheisyydessä, toiminta lentokoneessa lentopelastajana, 1 lentokierros kestoltaan n. 45 min.

Osallistumismaksu sisältää muonituksen, vakuutuksen kurssipaikalla sekä koulutuksen.

Keski-Suomen ilmailijoiden kerhotila
Töpinäntie 80