Sotilaspoliisi 1 / HELA20

Kesto 2
Paikkakunta Kauhava
Ilmoittautumisaika 1.1.2020 8.00 - 6.8.2020 23.59

Kurssin jälkeen koulutettavat tuntevat koulutusohjelman rakenteen, sotilaspoliisitehtävien vaatimustasot, henkilökohtaiset varusteet sekä niiden käytön, viestittämisen perusteet ja voimankäytön kaavan sekä voimankäyttövaltuudet eri tilanteissa.

Tämä lisäksi koulutettavat osaavat kohdehenkilön kohtaamisen perusteet, henkeäpelastavan ensiavun ja henkilökohtaisen aseenkäytön perusteet.

Sijoitetut ja sijoituskelpoiset, sotilaspoliisikoulutuksesta kiinnostuneet reserviläiset. Koulutus ei edellytä aiempaa sotilaspoliisitaustaa. Pohjanmaan aluetoimisto valitsee kurssin osallistujat.

HUOM! Ilmoittautuminen kurssille päättyy 6.8.2020!!!

KURSSI ON MAKSUTON OSALLISTUJALLE!

Sotilaspoliisi 1 kurssi on osa MPK:n valtakunnallista Sotilaspoliisikoulutusohjelmaa. Koulutusohjelma koostuu kolmesta peruskurssista sekä kolmesta nousujohteisesta jatkokoulutuspolusta (kohteensuojaus-, suojuetoiminta- ja vastatoimintapoluille).

Suorittamalla Sotilaspoliisi (1-3) peruskurssit voi osallistua Sotilaspoliisikoulutusohjelman jatkokoulutuspoluille.

Kurssi on osa MPK:n valtakunnallista, nousujohteista sotilaspoliisikoulutusohjelmaa. Koulutus koostuu koulutusohjelman ja sotilaspoliisitoiminnan esittelystä, henkilökohtaisten varusteiden käytöstä sekä henkilökohtaisten taitojen harjoittelusta.

Kauhavan koulutuspaikka
Loppusuora 20