KORPI 20 kenttälääkintäkurssi

Kesto 3
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 30.12.2019 10.08 - 31.7.2020 9.00

Kurssilaiset tuntevat perusyksikön lääkintähuollon järjestelyt ja osaavat taistelukentällä annettavan ensiavun perusteet.

Päämääränä on lisätä yksilökohtaista osaamista ensiavun antamiseen taistelukentällä taistelupelastajan tehtäviin liittyen ryhmä- ja joukkuetason viitekehyksessä.

Lääkintäkoulutuksen lisäksi kurssilaiset pääsevät myös ampumaan MPK:n uusilla kivääreillä.

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti paikallisjoukkoihin sijoitetuille reserviläisille.

Kurssilaisia valittaessa huomioidaan:
- sodan ajan sijoitus ja arvioitu sopivuus kurssilla annettavaan koulutukseen
- palveleeko kurssi poikkeusolojen tehtävää tai tehtävää johon ollaan kouluttautumassa
- kurssille ensimmäistä kertaa hakeutuvien etusijaisuus.

Tämä kurssi on yksi neljästä KORPI-harjoitukseen kuuluvasta SOTVA-kurssista. Kurssiohjelma julkaistaan heti sen valmistuttua. Oppilastunnus pvmoodle-työtilaan jaetaan kurssille hyväksymisen yhteydessä 3.8. Tiedottaminen ja keskustelut käydään moodlessa, joten kannattaa hyvissä ajoin kerrata moodlen käyttö ja varmistaa omien tunnusten toimivuus tai rekisteröityä, jos ei sitä jo aiemmin ole tehnyt.
Kurssille hyväksymisen yhteydessä pyydetään tiedot ruoka-aineallergioista ja ruokavalioista.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

4.-6.9. alustava ohjelma:

PE 4.9.
1500-1600 Ilmoittautuminen kurssille KAIPR:ssa
1600-1700 Varusteiden nouto ja vaihto
1700-1800 Päivällinen vk-ravintola
1800-1900 Alkupuhuttelu, yhteiset asiat
1900-2400 Kurssikohtainen koulutus, vk+lähialue

LA 5.9.
Kurssiohjelman mukaan
- eri aikataulun mukaan tutustuminen reserviläiskivääriin, ammunta

SU 6.9.
0000-1200 Kurssiohjelman mukaan
1200-1500 Huolto, palautukset palaute ja kurssin päättäminen
Kurssi päätetään siten, että klo 15 jälkeen etelän suuntaan lähteviin juniin ehtii.

Maksuton kurssi.

Kainuun prikaati