Reservin kenttäkelpoisuusmarssi

Ajankohta 27.6.2020
Paikkakunta Maalahti
Ilmoittautumisaika 28.3.2020 11.00 - 21.6.2020 23.59

Kannustaa reserviläisiä elinikäiseen liikunnan harrastamiseen. Tutustua Fyysinen toimintakyky opetuspakettiin, Lisää liikettä hankkeeseen ja MARSMARS -sovellukseen. Kehittää pitkäkestoista suorituskykyä. Suorittaa 21 km jalkamarssin.

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille, jotka haluavat kehittää, parantaa ja seurata omaa kuntoaan.

Suorittamalla kalenterivuoden aikana kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittäävää koulutustapahtumaa reserviläinen saa kurssista yhden (1) rinnasteisen KH-vuorokauden.

Reserviläiset marssivat sotilasvarustuksessa johon kuuluu maastopuku, varsikengät ja reppu. Lähtökohtaisesti kurssille osallistuja vastaa itse omasta varustuksesta.

Pidempään marssiin on syytä valmistautua huolella. Varsinkin 42 km marssia varten kannattaa harjoitella nousujohteisesti. Hyvät "sisään ajetut kävelykengät" ovat ehdottomat ja mukaan kannattaa varata rakkolaastareita, vaseliinia ja talkkia. Lisäksi matkaan kannattaa ottaa hyvin istuva reppu sekä riittävästi juomaa.

Kurssin etävaiheessa opetuspaketti jonka aiheina:
-Fyysinen toimintakyky
-MARMARS sovellus