TRA peruskurssi 1/2

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 19.1.2020 0.00 - 19.7.2020 0.00

TRA peruskurssi 1/2 jälkeen koulutettava tuntee jääkäripartion- ja ryhmän kokoonpanon sekä suorituskykyvaatimukset, osaa turvallisen asekäsittelyn ja yksittäisen taistelijan ja partion perustaistelumenetelmät maastossa sekä erityisesti rakennetulla alueella. Lisäksi koulutettava tuntee taisteluensiavun perusteet.

TRA peruskurssi toteutetaan sotilaallisia valmiuksia palvelevana kurssina ja kohderyhmänä on ensisijaisesti paikallispataljooniin sijoitetut reserviläiset.

Ennen harjoitusviikonloppua 21. - 23.8.2020 osallistujat suorittavat verkkokurssin PVMoodlessa:
- jääkäripartion ja –ryhmän kokoonpano ja
suorituskykyvaatimukset sekä tehtävät
- rakennetun alueen taistelun perusteet

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

TRA peruskurssi muodostuu kahdesta harjoitusviikonlopusta:
TRA peruskurssi 1/2, 21. - 23.8.2020
TRA peruskurssi 2/2, 4. - 6.9.2020

Molempiin harjoituksiin ilmoittaudutaan erikseen.

TRA peruskurssi 1/2 Rakenne:
Verkkokurssi 6 h
Oppitunti 1 h
Kalustokoulutus 1,5 h
Taistelukoulutus 16,5 h
perustaminen, purku,
ruokailut sekä muu 11,5 h
YHTEENSÄ 36,5 h

TRA peruskurssi 2/2 järjestetään 4. - 6.9.2020. Tähän osioon tulee ilmoittautua koulutuskalenterin kautta erikseen.

Santahamina
Radioniementie 1