RESL naisten koulutuspäivät

Kesto 1,0 vrk
Paikkakunta Hamina
Ilmoittautumisaika 2.2.2020 13.57 - 9.9.2020 23.59

Saada tietoutta alueen puolustusratkaisuista, tutustua Puolustusvoimien toimintaan ja rohkaista naisjäseniämme asepalveluksen suorittamiseen ja/tai osallistumaan aktiivisemmin vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön.

Reserviläisliiton naisjäsenet

Mahdollisuus saapua jo perjantaina 18.9. klo 19 ( ilmoita tästä ilmoittautumisen yhteydessä)
Huomioi kurssin sisällön ja aikataulun muutokset ovat mahdollisia.
Kurssin ajaksi ei jaeta suojavaatetusta. Huomio säähän ja ulkoiluun sopiva vaatetus.

Jos tulet pe/la yöksi ota mukaan oma pyyhe ja saniteettitarvikkeet. Majoituksen liinavaatteet ovat hoidettu järjestäjän taholta.

Sotilaskoti ei ole auki viikonloppuna mutta kahvia on saatavilla majoituksessa.
Tarkoitus on tutustua reserviupseerikoulun toimintaan ja alueeseen ja paikallisen museon ( Wanha Veteraani) kattavaan maanpuolustukselliseen näyttelyyn sekä alueen nähtävyyksiin.

Mitä kurssilaisen tulisi huomioida ennen MPK:n harjoitusta, sen aikana ja sen jälkeen? Ohjeistus päivittyy tarpeen mukaan. Muistathan lukea ohjeen aina ennen koulutukseen osallistumista.
Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle.

Ohjelma:

Lauantai 19.9.

klo 8.00-8:30 Ilmoittautuminen
klo 9.00 Reserviläisliiton ajankohtaisia asioita, varapuheenjohtaja Terhi Hakola luokkatila
klo 9.30 Maasotakoulun ja RUK:n esittely (luokkatila) ja tutustumiskierros uusittuun kasarmiin.
klo 11.00 Lounas (luokkatila)
klo 12:00 Kokoontuminen päärakennuksen edessä, siirtyminen kävellen Perinnekeskus Wanhaan
Veteraaniin.
Tustutumme yhdessä oppaan johdolla uuteen Lotta Svärd ja
suojeluskunnat- näyttelyyn sekä rauhanturvaamiseen liittyvään näyttelyyn.
klo:13:30 Kahvi- ja pullatauko kahvitauko tunnelmallisessa Raatihuoneen alakerran raati-cafe kanelissa, josta jatkamme
klo 14.00 Marian kirkolle, tutustumaan sen historiaan seurakunnan oppaan johdolla. Kirkossa myös pieni museo jonka esineistöä voimme ihailla.
klo 15:00 jatkamme Johanneksen kirkon hautausmaalle jossa kunnioitamme sankarivainajien ja karjalaan jääneiden muistoa Johanneksen kirkolta jatkamme kohti kesäpuistoa jossa sijaitsevat Haminan lottamuistomerkki sekä Rannikkotaisteluissa 1939–1944 kaatuneiden muistomerkki.
Kävelemme takaisin Reserviupseerikoululle josta kotiutuminen n. klo 16:00.

Reserviupseerikoulu
Kadettikoulunkatu 7