Retkeilyn peruskurssi naisille - Harjoituspäivä

Kesto
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 9.6.2020 13.00 - 21.8.2020 23.30

Oletko koskaan ihaillut netissä upeita kuvia erilaisista luontokohteista ja toivonut mielessäsi, että voisit retkeillä tällaisissa paikoissa kaverin kanssa – tai vaikkapa jonain päivänä ihan yksin? Tai kiinnostaako sinua retkeilyalueiden tai kansallispuistojen merkityt retkeilyreitit?
Haluatko tietää, miten pärjäät maastossa päiväretkellä merkityllä reitillä tai viikon patikkamatkalla erämaassa ja millaisia tietoja, taitoja ja varusteita tarvitset?
Jos kiinnostuit, lähde mukaan Naisten retkeilykurssille oppimaan retkeilytaitoja! Kurssin kouluttajat ovat alan ammattilaisia.
Älä arastele, jos olet tulossa kurssille yksin, sillä yksin et jää; kurssin osallistujat ovat samanhenkisiä, retkeilystä kiinnostuneita ja luonnossa viihtyviä naisia.

Kurssikokonaisuus on neliosainen.

Aloitamme retkeilyn perusteista. Tässä kurssiosiossa saat opit päiväretkeilyyn. Opit perustaitoja muun muassa sijainnin määrittämisestä, tulenteosta, varusteista, retkimuonista ja joka miehen oikeuksista.

Naisten retkeilykurssin perusteet - teoriailta ti 1.9.2020 Helsingissä ja - harjoituspäivä la 5.9.2020 (Santahamina), ja HUOMAA! sinun tulee ilmoittautua molempiin.

Jatkokurssi I on keväällä 2021, Jatkokurssi II on syksyllä 2021 Jatkokurssi III (ns eloonjäämiskurssi) on keväällä 2022.

Tämä on päiväretkeilyn peruskurssi ja sen harjoittelupäivä. Kurssin jälkeen kurssilaiset osaavat kulkea maastossa turvallisesti ja osaavat paikantaa kartalta sijaintinsa.

Tälle kurssille ei ole esitietovaatimuksia, eli lähdemme liikkeelle aivan perusteista. Mikäli sinulla ei ole aikaisempaa kokemusta päiväretkeilystä tai kokemus on vähäistä, on tämä kurssi oikea paikka sinulle kasvattaa retkeilytaitojasi. Kurssilla kartoitetaan millainen retkeily sopii kullekin.

Kurssin teoriailta pidetään tiistaina 1.9.2020 Töölöntorinkatu 2:ssa.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Lauantai 05.09.2020

0930 Tapaaminen Santahaninan porttivartion parkkipaikalla
Santahamina, Laajasalontie, Hevossalmi
Ohjattu siirtyminen sotilasalueelle