Proto20: Tiedusteluharjoitus

Kesto 3vrk
Paikkakunta Mikkeli
Ilmoittautumisaika 6.3.2020 10.05 - 20.8.2020 23.00

Kyettävä tiedusteluun partion- ja ryhmän jäsenenä. Kurssin jälkeen koulutettava tuntee tiedustelujoukkueen käytön kohteen tiedustelussa ja osaa toimia tiedustelijana tiedustelupartion- ja ryhmän jäsenenä.

Reserviläiset

Proto20 on Pahkis perinteistä jalostettu kurssi, jossa opit paikallisjoukkojen tiedustelutoimintaa. Stadinsisseillä on vuosikymmenten kokemus sissi- ja tiedustelukouluttamisesta. Sissikerho järjestää tänä vuonna kurssin Mikkelissä yhteistoiminnassa MPK:n (Mikkelin koulutuspaikka) kanssa. Tule haastamaan itsesi, oppimaan uutta ja päivittämään osaamisesi vastaamaan nykyajan vaatimuksia. Kurssilla koulutetaan ja harjoitellaan tiedustelijan taistelijan taitoja osana tiedustelujoukkueen toimintaa sekä yhteistyötä viranomaisten kanssa.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään neljä viikkoa (28 pv) ennen koulutuksen alkua tukevalle joukko-osastolle tai aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen (PEKOULOS määräys HP810/3.12.2019).

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

18.9. Perjantai
- perustaminen, siirtyminen toiminta-alueelle
19.- 20.9. Lauantai, sunnuntai
- tiedustelijan taitojen harjoittelu