Räjähdetietoisuus 2

Kesto 2 vrk
Paikkakunta TAMPERE
Ilmoittautumisaika 15.3.2020 13.33 - 26.8.2020 12.00

Kurssin jälkeen koulutetut tuntevat räjähdetietoisuuden periaatteet ja heillä on valmiudet osallistua kursseille, jossa taitoja syvennetään. Kurssi on oleellinen kaikille sotilaille nykyaikaisessa taisteluympäristössä ja palvelee myös ymmärtämään siviilielämän riskiympäristöjä.

Paikallisjoukkojen taistelijat, jotka ovat suorittaneet Räjähdetietoisuus 1 (=CIED 1) kurssin.

Kurssille on ilmoittauduttava 28 päivää ennen kurssin alkua. Kurssi varustetaan, mutta mukaan kannattaa ottaa omat säänmukaiset maastojalkineet, omat käsineet ja maastopuvun alle lämmintä vaatetta sekä vara-alusvaatekerta.

Kurssin sisältö (luentoja ja käytännön harjoituksia):
- räjähdetietoisuuden perusteet 2
- mitä on improvisoituihin räjähteisiin varautuminen rakennetulla alueella ja vaihtoehdot?
- improvisoitujen räjähteiden etsintä taajamassa ja niiden edellyttämä varautuminen.
- toimintamenetelmät havaitessa improvisoitu räjähde taajamassa.
- rakennetun alueen erityispiirteet.
- erityyppisten improvisoitujen räjähteiden rakenne ja perustoiminnot ( yleisellä tasolla )
- miten ja missä eri toimijat ( tarkempi määrittely ) pyrkii käyttämään improvisoituja räjähteitä ?
- toiminta jouduttaessa improvisoitu räjähteen vaikutuksen piiriin.
- CBRN / Improvisoidut räjähteet ( varautuminen ja toimintamalli )
- TEA -improvisoitujen räjähteiden vaikutus alueella.
- apuvälineiden käyttökoulutus.

Tampereen Hippostalo