Hajautettu taistelu rannikolla ja saaristossa 3

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Dragsvik
Ilmoittautumisaika 7.7.2020 13.21 - 28.7.2020 21.00

HTRS3 kurssin jälkeen kurssiin osallistuneet:

• OSAAVAT yksilö- ja ryhmätoiminnan taisteluensiavussa,
• OSAAVAT yksilö- ja ryhmätoiminnan tulen alla toimittaessa,
• TUNTEVAT kohteensuojauksen perusteet,
• TUNTEVAT hajautetun taistelu periaatteet rannikolla ja saaristossa, sekä
• TUNTEVAT paikallisjoukkojen perusteet.

Kurssi on tarkoitettu reserviläisille, joiden varusmiespalvelus on suoritettu ennen vuotta 2014 ja haluavat päivittää osaamisensa uuden taistelutavan mukaiseksi.

HTRS kurssikokonaisuudessa sovelletaan PVMoodle oppimisympäristöä. HTRS kurssin PVMoodle sivusto sisältää kunkin kurssin aihealueet. Opiskelu tapahtuu itseopiskeluna ennen kurssille saapumista.

PVMoodle ympäristön www-osoite ja kirjautumisavain toimitetaan kurssille hyväksytyille osallistujille.

HTRS kursseilla PVMoodle ympäristössä ei ole erillisiä tenttejä.

HTRS kurssit ovat maksuttomia.

Hajautettu Taistelu Rannikolla ja Saaristossa kurssi 3/5 (lyh. HTRS3) sisältönä ovat HTRS1 kurssilla opetetut aiheet, sekä HTRS3 kurssille ominaiset uudet aiheet. HTRS1 kurssilla aiheina olivat mm. hajautetun taistelun perusteet, puolustus ja väistötukikohta, aseistus, ryhmän toiminta ja perustaistelumenetelmät. HTRS3 kurssilla kantavana teemana ovat toiminta tulen alla, toiminta rannikolla ja saaristossa, sekä taisteluensiapu.

HTRS kurssikokonaisuudella varmistetaan uuden taistelutavan mukaisten perustaitojen koulutus. HTRS kurssikokonaisuuden viidentenä ja viimeisenä kurssiviikonloppuna aiheena on ryhmän taistelutehtävän auditointi, jossa vastuu annetun taistelutehtävän
suorittamisesta annetaan kurssilaisille HTRS1 - 4 kursseilla opittuihin taitoihin perustuen.

Kurssit HTRS1 - 4 toteutetaan SOTVA kursseina ja HTRS5 kurssi VEH kurssina.

HTRS kokonaisuuden tulevat kurssiajankohdat ovat:
• HTRS3, 21. - 23.08.2020 (TSTEA)
• HTRS2, 30.10. - 01.11.2020 (Hyökkäys)
• HTRS4, 22. - 24.01.2021 (Räjähdetietoisuus)
• HTRS5, 14. - 16.05.2021 (Ryhmän taistelutehtävä)
Huom! HTRS3 kurssi järjestetään ennen HTRS2 kurssia kevään aikataulumuutosten vuoksi.

Kurssipaikan peruuttaminen

Ilmoittautumisen voi peruuttaa 21 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 40 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Uudenmaan Prikaati
Raseborgsvägen 39