Pistooliammunta

Ajankohta 13.6.2020
Paikkakunta ROVANIEMI
Ilmoittautumisaika 22.5.2020 10.44 - 31.5.2020 19.00

Koulutetaan ammuntoihin liittyviä taitoja ja käytännön harjoittelua. Kurssilainen saa varmuutta aseen käsittelyyn ja ampumataitoon.

Kurssi soveltuu kaikille ammunnasta kiinnostuneille täysi-ikäisille naisille ja miehille.

Kurssimaksu sisältää muonituksen, vakuutuksen ja ammunnassa käytettävät patruunat. Kurssille otetaan enintään 20 ilmoittautunutta.
Pukeudu sään mukaisesti. Kurssi alkaa klo 09.00. Kokoonnutaan varuskunnan pääportin viereisellä P-paikalle klo 09.00.
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssi keskittyy aseen käsittelyyn sekä ampumataitojen kehittämiseen turvallisesti. Koulutuksessa painotetaan korkeatasoista käytännön harjoittelua.
Ammutaan ohjelmiston mukaisesti ammunnat 1,2,4 ja 5.

Lauantai 13.6.2020
9.00 Ilmoittautuminen varuskunnan pääportin viereisellä P-paikalla
9.30 Aamukahvi ja ammunnan turvallisuusasiat
9.30 Ammunnat pistooliradalla
12.00 - 13.00 Lounas
13.00 - 15.00 Ammunnat jatkuu

AMPUJAN KYMMENEN KÄSKYÄ
- Asetta on käsiteltävä aina kuin se olisi ladattu.
- Älä koskaan osoita tyhjälläkään aseella ihmistä.
- Aloita aina aseen käsittely tarkastamalla, että se on tyhjä.
- Opettele käsittelemään asettasi huolellisesti ennen ampumaharjoittelun aloittamista.
- Lataa aseesi vasta, kun aloitat ammunnan.
- Huolehdi, että piippu osoittaa aina tauluille/maalialueelle (=piippukontrolli).
- Pidä sormi liipaisinkaaren ulkopuolella kunnes olet valmis laukaisemaan aseesi (=sormikontrolli).
- Tyhjennä ase välittömästi ammunnan päätyttyä.
- Huolla aseesi – varmistu aseesi kunnosta.
- Nollatoleranssi. Aseet ja päihteet eivät sovi yhteen.

Someroharju, Varuskunta
Someroharjuntie 21
96960 ROVANIEMI

Koulutuspäällikkö Jarkko Junni. jarkko.junni@mpk.fi. 040 481 2199.
Koulutuspäällikkö Jouko Talviaho. jouko.talviaho@mpk.fi. 040 522 7058