Toiminnallinen pistooliammunta 1A

Ajankohta 7.6.2020
Paikkakunta Vaasa
Ilmoittautumisaika 26.5.2020 15.00 - 3.6.2020 8.00

Antaa perusteita ja kehittää edelleen eri toiminta-ammuntalajien harrastajien ampumataitoa. Kurssilla keskitytään erilaisiin perus- ja erikoisharjoitteisiin. Kurssin sisällössä on erityisesti huomioitu toiminnallisten ammuntalajien (IDPA, IPSC ja SRA) kilpailutoiminnan asettamat suoritusvaatimukset.

Kurssin läpikäynti mahdollistaa "Toiminnallinen pistooli 2" -kurssille osallistumisen.

Toiminnallisten ammuntalajien (IPSC, IDPA, SRA) kilpailutoiminnasta kiinnostuneille, joilla ei vielä ole vankkaa kilpailukokemusta. Kurssi soveltuu myös monipuolisena ampumateknisenä harjoitteluna työssään käsiasetta kantaville!

Lajikohtainen ampumavarustus;
- käsiase (revolveri ml) ja vähintään kolme lipasta/ revolverin pikalaturia (mitä enemmän sen parempi!)
- vyö, kotelo ja lipastaskut
- patruunoita 500 kpl
- klikkipatruunoita muutama
- kuulosuojaimet (suositellaan kaksoissuojausta ja pelkät tulpat eivät ole riittävät!)
- suojalasit
- polvisuojat
- kännykkäkamera
- jos omistaa timerin, niin se mukaan myös
- muistiinpanovälineet

- ilmoittautuminen klo 08.00
- alkupuhuttelun jälkeen harjoittelu ja ammunnat eri ohjelman mukaan
- lounas klo 13.00 - 13.45 (Neste Sepänkylä)
- koulutus päättyy klo 17.00

Kurssi sisältää lukuisan määrän erityyppisiä kylmä- ja ampumaharjoitteita. Perusampumatekniikka kaikkinensa puretaan "atomeiksi" ja rakennetaan pala kerrallaan kokonaisuudeksi. Kurssin aikana analysoidaan ampumasuoritukset ja määritetään kehittämiskohteet. Kurssin opetuksen perusteella annetaan myös kotitehtäviä.

Koulutus on jäsenjärjestöjen toiminnallisiin ampumalajeihin perustuvaa varautumis- ja turvallisuuskoulutusta, eikä ampuma-aselain mukaista sotilaallisia valmiuksia palvelevaa koulutusta.

Kivijärven ampumaurheilukeskus
65100 Vaasa