Reserviläisen kenttämarssi 25 km, Padasjoki

Paikkakunta Padasjoki
Ilmoittautumisaika 3.6.2020 8.00 - 3.7.2020 21.00

Jalkamarssin tavoitteena on
1) tuottaa fyysisesti toimintakykyisiä ja hyväkuntoisia reserviläisiä kriisi-ja poikkeusolojen tarpeisiin
2) herättää tai vahvistaa reserviläisissä elinikäistä liikuntaharrastusta
3) vahvistaa reserviläisten maanpuolustustahtoa sekä edistää heidän terveitä elämäntapoja.
4) herättää sitoutumattomissa reserviläisissä kipinän liittyä aktiivireserviläiseksi

Kurssi soveltuu kaikille 18 vuotta täyttäneiile reserviläisille, jotka haluavat kehittää, parantaa ja seurata omaa kuntoaan.

Marssille voi osallistua kaikki henkilöt jotka haluavat testata marssikuntoaan. Ennen marssia täytetään jokaisen osalta terveystietolomakkeet.

Suorittamalla kalenterivuoden aikana kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittävää koulutustapahtumaa reserviläinen saa kurssista yhden (1) rinnasteisen kertausharjoitusvuorokauden.

Reserviläiset marssivat 25 km:n jalkamarssin sotilasvarustuksessa johon kuuluu maastopuku (vast.) ja reppu. Lähtökohtaisesti kurssille osallistuja vastaa itse omasta varustuksesta.

Jalkamarssi on jaettu kahteen lähes yhtä pitkään reittiin. Ensimmäinen kierros palautuu lähtöpaikalle, jossa voi halukkaat keskeyttää puolimarssin suoritettuaan muusta marssiosastosta.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

SPEK, kurssikeskus Palokärki
Kelkuteentie
17510 Nyystölä
(Opastus vt 24 tieltä)

25 km:n pituinen jalkamarssi käsketyssä sotilasvarustuksessa (siviilit haluamassaan marssivarustuksessa):
- ilmoittautuminen SPEK kurssikeskus Palokärki 4.7. klo: 13.30 mennessä
- marssireitin esittely ja turvallisuusohjeet klo: 13.30-14.00
- marssisuoritus klo: 14:00 - 20:00
- huolto ja kurssin päättäminen klo: 22:00 mennessä
- varattu kaksi saunaa, pitkänmatkalaisille varataan tarvittaessa telttamajoitus puolijoukkueteltassa.

Osallistumismaksu sisältää MPK vakuutuksen sekä marssin aikaisen huollon.

Padasjoen leirialue
Kelkuteentie