Toiminnallinen pistooliammunta 1C

Ajankohta 11.7.2020
Paikkakunta Vaasa
Ilmoittautumisaika 15.6.2020 16.00 - 8.7.2020 23.59

Antaa perusteita ja kehittää edelleen eri toiminta-ammuntalajeissa (IPSC, IDPA; SRA) kilpailevien harrastajien ampumataitoa. Kurssilla keskitytään erilaisiin perus- ja erikoisharjoitteisiin. Kurssin sisällössä on huomioitu toiminnallisten ammuntalajien kilpailutoiminnan asettamat suoritusvaatimukset.

Kurssin suorittaminen mahdollistaa osallistumisen "Toiminnallinen pistooli 2" -kurssille.

Kilpailukokemusta toiminta-ammuntalajeissa (IPSC, IDPA, SRA) omaaville ammunnan harrastajille.

Lajikohtainen ampumavarustus;
- käsiase tai revolveri ja vähintään kolme lipasta/ revolverin pikalaturia (mitä enemmän sen parempi!)
- vyö, kotelo ja lipastaskut
- patruunoita 500 kpl
- klikkipatruunoita muutama
- kuulosuojaimet (suositellaan kaksoissuojausta mutta pelkät tulpat eivät ole riittävät!)
- suojalasit
- polvisuojat

Lisäksi säänmukainen muu varustus

Kurssi sisältää lukuisan määrän erityyppisiä ampumaharjoitteita. Kurssin aikana analysoidaan suoritukset ja selvitetään henkilökohtaiset kehittämiskohteet. Kurssin opetuksen perusteella määritetään ampujakohtaiset kotitehtävät.

Koulutus on jäsenjärjestöjen ampumaohjelmistoihin perustuvaa varautumis- ja turvallisuuskoulutusta, eikä ampuma-aselain mukaista sotilaallisia valmiuksia palvelevaa koulutusta.

Kivijärven ampumaurheilukeskus
Ampumaradantie