Kunnossa Inttiin -kurssi (Kempele)

Ajankohta 21.11.2020
Kesto 1,0
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 9.9.2020 18.02 - 19.11.2020 23.59

Syksyllä 2019 ja 2020 kutsunnoissa olleiden kutsuntaikäisten Kempeleläisten nuorten fyysisen kunnon harjoittelun tukeminen ennen palvelukseen astumista. Liikunnalliseen elämäntapaan kannustaminen ja tätä kautta ehkäistä varusmiespalveluksen aikana tapahtuvia palveluksen keskeytyksiä.

Syksyllä 2019 ja 2020 kutsunnoissa olleet Kempeleläiset kutsuntaikäiset Kunnossa Inttiin -kurssilaiset.

Kurssi toteutetaan yhteistyössä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) Oulun koulutuspaikan ja Kempeleen kunnan kanssa. Yhteisiä kokoontumisia on noin 1 krt/kk (n. puoli päivää – lähtökohtaisesti lauantaisin).

Lauantaina 21.11.2020 koulutetaan ammuntoihin liittyviä taitoja ja käytännön harjoittelua sekä fyysistä liikuntaa.

Ammuntaosuus kurssilla keskittyy aseen käsittelyyn sekä ampumataitojen kehittämiseen turvallisesti.

Kurssilaisille jaetaan maastopuku ja muu kurssilla tarvittava varustus. Ruokailu järjestetään MPK:n toimenpitein.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Lauantai 21.11.2020
8.30 - 9.00 Ilmoittautuminen, varustaminen ja aamukahvi
9.00 - 9.30 Turvallisuusoppitunti ja siirtyminen ampumaradoille
09.30 - 12.00 Ammunnat kivääriradalla
12.00 - 13.00 Lounas
13.00 - 13.40 Siirtyminen jalkaisin Valkeisen saunalle
13.40 - 16.00 Saunominen ja välipala
16.00 Kurssin päättäminen

AMPUJAN KYMMENEN KÄSKYÄ
- Asetta on käsiteltävä aina kuin se olisi ladattu.
- Älä koskaan osoita tyhjälläkään aseella ihmistä.
- Aloita aina aseen käsittely tarkastamalla, että se on tyhjä.
- Opettele käsittelemään asettasi huolellisesti ennen ampumaharjoittelun aloittamista.
- Lataa aseesi vasta, kun aloitat ammunnan.
- Huolehdi, että piippu osoittaa aina tauluille/maalialueelle (=piippukontrolli).
- Pidä sormi liipaisinkaaren ulkopuolella, kunnes olet valmis laukaisemaan aseesi (=sormikontrolli).
- Tyhjennä ase välittömästi ammunnan päätyttyä.
- Huolla aseesi – varmistu aseesi kunnosta.
- Nollatoleranssi. Aseet ja päihteet eivät sovi yhteen.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Ampumaradan Paviljonki ja ampumaradat sekä lähimaasto ja Valkiaisjärven sauna
Hiukanreitti 225