Naisten Valmiusliiton johtamisen kouluttajakoulutus

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 19.6.2020 19.05 - 21.7.2020 15.00

Koulutuksen jälkeen kurssilainen osaa kouluttaa johtamisen perusteita ja perehdyttää Naisten Valmiusliiton toimijoita NASTA-konseptiin. Lisäksi kurssilainen tuntee johtamisen merkityksen harjoituksen onnistumiseksi.

Soveltuu henkilöille, joilla on aikaisempaa kokemusta NASTA-harjoituksista ja perehtyneisyyttä johtamistaitoihin sekä kiinnostusta sitoutua liiton johtamiskouluttamiseen. Osallistujilta edellytetään alueneuvottelukunnan suositusta.

Kurssi mahdollistaa kouluttajana toimimisen liiton JohdaNASTA-kursseilla. NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Harjoituksen johto-organisaatio muodostuu alueneuvottelukunnan toimijoista, jotka suunnittelevat, toteuttavat ja johtavat harjoituksen liiton tuella. Vapaaehtoistoimijat perehdytetään johtamistehtävään ennen harjoitusta tapahtuvissa JohdaNASTA I-II kursseilla. Kurssit sisältävät johtamisen teoriaa ja perehdytystä NASTA-toimintamalliin.

Koulutukseen hyväksytyille lähetetään noin kolme viikkoa ennen kurssikirje, jossa kerrotaan tarkemmin koulutuksen ohjelmasta ja ennakkotehtävästä. Pitkänmatkalaisilla on mahdollisuus majoittua jo perjantaina 14.8, mikäli siitä on ilmoittautumisen yhteydessä tehty varaus. Kurssin toteutuksessa huomioidaan valtakunnallinen covid-19 viruspandemiatilanne.

Koulutuksessa käydään läpi johtajuustaitoa ja konkreettisia johtamistehtäviä. Pääkouluttajana toimii Seppo Oksa.

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66