Jääkärikenraalin Marssi 2020

Paikkakunta Loviisa
Ilmoittautumisaika 3.7.2020 19.17 - 16.10.2020 8.00

Jalkamarssin tavoitteena on
1) tuottaa fyysisesti toimintakykyisiä ja hyväkuntoisia reserviläisiä kriisi- ja poikkeusolojen tarpeisiin
2) herättää tai vahvistaa reserviläisissä elinikäistä liikuntaharrastusta
3) vahvistaa reserviläisten maanpuolustustahtoa sekä edistää heidän terveitä elämäntapoja
4) herättää reserviläisissä kipinän aktivoitua reservissä

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille, jotka haluavat kehittää, parantaa ja seurata omaa kuntoaan.
Marssille voi osallistua kaikki 18 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset, jotka haluavat testata omaa marssikuntoaan.
Suorittamalla kalenterivuoden aikana kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittävää koulutustapahtumaa reserviläinen saa kurssista yhden (1) rinnasteisen kertausharjoitusvuorokauden

Reserviläiset marssivat 25 km:n jalkamarssin sotilaan kenttävarustuksessa johon kuuluu maastopuku (vast.) ja reppu. Lähtökohtaisesti kurssille osallistuja vastaa itse omasta varustuksesta.
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista.
MPK:n piirittoimisto ilmoittaa osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

25 km:n pituinen jalkamarssi suoritetaan sotilasvarustuksessa ilman asetta (siviilit halutessaan omassa marssivarustuksessa):
- ilmoittautuminen lähtöpaikalla klo 09:00 mennessä
- marssireitin esittely ja turvallisuusohjeet
- marssisuoritus klo 09:30 - 15:30
- huolto ja kurssin päättäminen klo 18:00 mennessä