Säkerhetskurs för ungdomar - ledarkurs

Kesto 3
Paikkakunta Hangö
Ilmoittautumisaika 14.7.2020 18.17 - 4.9.2020 9.00

Deltagaren kan, bidrar till och utvecklas i att leda små grupper ungdomar i åldern 16-18 samt utbildar dem i praktiska kunskaper som t.ex. orientering, första hjälp, överlevnad och självförsvar. För hjälputbildare utan tidigare ledarskaps- eller utbildningserfarenheter är målsättningen att utveckla dessa förmågor samt få praktisk erfarenhet av att leda och utbilda. De mer erfarna utbildarna får dessutom handleda hjälputbildarna.

För personer som har gått kursen tidigare och deltar som hjälputbildare, samt personer med militärutbildning eller annan lämplig kunskapsnivå för att leda, utbilda och planera utbildningen för elever i Säkerhetskurs för ungdomar.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i  enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i  MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

Ett obligatoriskt infotillfälle i Tölö före fältveckoslutet.
Fältveckoslut i Syndalen: Ledning och utbildning av grupper (15-30 pers.) ungdomar. För de mer erfarna, även utbildande av de yngre hjälputbildarna i förmåga att leda och utbilda små grupper ungdomar.

Syndalen
Tvärminnentie 852