Arjen viestivälineet poikkeustilanteissa

Ajankohta 21.11.2020 - 22.11.2020
Paikkakunta Lahti
Ilmoittautumisaika 6.9.2020 18.00 - 15.11.2020 9.00

Kurssin jälkeen osallistujat tuntevat erilaisten arjen viestivälineiden ja -ratkaisujen käyttömahdollisuuksia poikkeustilanteissa sekä osaavat vertailla vaihtoehtoisten viestivälineiden valintaperusteita erilaisiin käyttötarpeisiin.

Kurssi soveltuu radioharrastajille, sähköteknisen tai tietotekniikkataustan omaaville henkilöille sekä kunnan viranhaltijoille.

Kurssilla tarkastellaan arjen viestivälineiden ja -ratkaisujen tarjoamia mahdollisuuksia esimerkiksi vapaaehtoisvoimin tapahtuvaan paikallisen viranomaisen toiminnan tukemiseen poikkeustilanteissa. Kurssin toteuttavat Päijät-Hämeen Viestikilta ja Hämeen radioharrastajat yhteistoiminnassa Lahden kaupungin varautumistoimen kanssa.

Koulutusviikonloppuna luodaan katsaus radioharrastajien käyttämien arjen viestivälineiden hyödyntämisen mahdollisuuksiin viranomaistyön tukemisessa erilaisissa yhteiskuntaa kohtaavissa poikkeustilanteissa. Radioharrastajat ja alan ammattilaiset esittelevät käyttökelpoisia arjen viestivälineisiin perustuvia teknisiä ratkaisuja ja järjestelmiä viranomaisten toiminnan tukemiseksi tilanteissa, joissa normaalisti käytettävissä olevat viestijärjestelmät eivät toimi. Yksityiskohtaisempi ohjelma valmistuu syksyn kuluessa.

Nastolan kunnantalo
Pekkalantie 5