Ampumaleiri (MPK-kivääri, pistooli,omat tarkkuuskiväärit)

Ajankohta 17.4.2021
Kesto 1 vrk
Paikkakunta Taipalsaari
Ilmoittautumisaika 26.1.2021 12.00 - 6.4.2021 9.00

Kaikille:
Kyettävä ampumaan turvallisesti MPK:n ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja pistoolilla ja MPK-kiväärillä.

Tarkka-ampujilla : Kyettävä ampumaan turvallisesti tarkkuuskiväärillä. Hallitsevat tarkkuuskiväärin turvallisen käsittelyn ja huollon. Hallitsevat tarkka-ampujaparin muodollisen toiminnan tuliasemassa. Osaavat ampua lyhyiltä alle 300 metrin matkoilta 20 cm maaliin 90 %todennäköisyydellä.
Osaavat aseen kohdistamisen, etäisyyden, tuulen arvioinnin sekä tuliasemakortin laadinnan. Tuntevat tarkka-ampujan varusteet ja niiden käytön.

Reserviläiset

Sunnuntain tarkka-ammunta osiota ei toteuteta.
Varaa mukaasi hallussasi oleva PV:n suojavaatetus ( jaetaan erikseen niille joilta se puuttuu). Tarkkuskivääriammuntaan tulee varata omat tarkkuuskiväärit ja patruunat.

Osallistumismaksuun sisältyy Ateriat, majoitus, reserviläisaseiden patruunakustannukset ja tapaturmavakuutus

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

1.päivä
-Ilmoittautuminen
- Varustaminen
-Varomääräykset
-Aseen turvallisen käsittelyn harjoittelu
-Ammuntojen valmistelut
- Reserviläskivääri ja pistooliammunnat (100kpl)

Tarkka viikonlopun ohjelma lähetetään osallistujille myöhemmin.

Osallistumismaksulla katetaan patruunakustannukset.

Taipalsaari
Rantatie 150, Taipalsaari. Taipalsaaren harjoitusalue.
49400 Taipalsaari

Kurssinjohtaja Petri Kukkonen 0403325851