Toimintakyvyn ylläpito talvella

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Mikkeli, Karkialampi
Ilmoittautumisaika 12.11.2020 7.00 - 14.1.2021 22.00

Kyettävä ylläpitämään toimintakyky talvella. Kurssin jälkeen on osattava säilyttää toimintakyky, suorittaa hiihtomarssi, osattava majoittua maastossa tilapäisvälinein, osattava luonnon muonan hankinta talvella.

Reserviläiset, joilla on väh tyydyttävä fyysinen kunto sekä perustiedot ja -taidot selviytyä maastossa.

Kurssilla jaetaan perus- ja suojavaatetus. Varaa mukaan omat alusvaatteet, käsineet, puukko, tulitikut ja otsalamppu (vast). Tarvittaessa lamppuja on koulutuspaikalla. Kurssilla voi käyttää omaa M05 vaatetusta. Kurssilla majoitutaan maastossa.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot viimeistään neljä viikkoa (28 pv) ennen koulutuksen alkua tukevalle joukko-osastolle tai aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen. Edellä mainitusta kiellosta Puolustusvoimat ilmoittaa koulutuksen järjestävälle piirille tai koulutuspaikalle, jonka tulee ilmoittaa asia koulutuksen kohteelle viimeistään viikko ennen koulutuksen alkua.

Mahdollinen koronan vaikutus: MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Varaa mukaan tarvitsemasi kasvomaskit. Kurssikirje lähetetään n 2viikkoa ennen kurssia osallistujille.

PERJANTAI 12.2.

H. JÄRJESTELYT