HÄMEEN ILVES 2021 Asejärjestelmäkurssi

Kesto 3
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 20.5.2021 13.00 - 5.9.2021 23.00

Kurssin jälkeen osallistujat tietävät panssarikaluston asejärjestelmien rakenteen ja toimintaperiaatteet pääpiirteissään ja hallitsevat käsittelykoulutuksen kautta erilaiset jalkaväen aseet, sekä vähintään yhden ajoneuvoasenteisen asejärjestelmän.
Kurssi osallistuu joukkuemateriaalin jakamiseen harjoitusjoukolle ja saa tuntumaa joukon perustamis- ja purkamistehtäviin.

Kurssi soveltuu kaikille 18 vuotta täyttäneille Suomen kansalaisille.

Kurssille osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kokemusta asejärjestelmistä tai niiden käsittelystä.

Ilves-harjoituksen alussa asejärjestelmäkurssi osallistuu muiden harjoitusjoukkojen perustamiseen. Asejärjestelmiin tutustuminen aloitetaan yleisesityksellä niiden rakenteesta ja toiminnasta. Muut luennot liittyvät nykyaikaisiin ampumatarvikkeisiin ja tulevaisuuden asejärjestelmiin. Käsittelyharjoitteita tehdään jalkaväen aseilla ja vähintään yhdellä ajoneuvossa olevalla asejärjestelmällä. Kurssiin sisältyy ohjattu kierros Panssarimuseolla, jossa keskitytään panssariasejärjestelmien kehitykseen. Kurssi osallistuu harjoituksen purkamiseen ja joukkuemateriaalin luovutuksiin.

30,00 EUR
Kaikista kursseista peritään osallistumismaksu tai 40 euron muonitusmaksu, mikäli peruutus tapahtuu ilman pätevää syytä alle 21 vrk ennen koulutuksen alkua.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298