Nuorten turvakurssi (Lukio ja 2.aste)

Ajankohta 15.10.2021 - 17.10.2021
Paikkakunta Rovaniemi
Ilmoittautumisaika 25.3.2021 10.53 - 1.10.2021 17.00

Parantaa lukiolaisten ja toisen asteen opiskelijoiden henkilökohtaisia valmiuksia tunnistaa ja ennakoida turvallisuutta uhkaavia tekijöitä.
Lisätä opiskelijoiden tietämystä Suomen kokonaisturvallisuudesta, viranomaisyhteistyöstä ja maanpuolustuksesta.

Lukiolaisille ja toisenasteen opiskelijoille sekä myös muille kokonaisturvallisuudesta, viranomaisten yhteistyöstä ja maanpuolustuksesta kiinnostuneille vähintään 16-vuotiaille nuorille.
16-17 vuotiaiden osalta tarvitaan huoltajien hyväksyntä (MPK lähettää lomakkeen hyväksytyille).

Kurssille otetaan enintään 40 kurssilaista ilmoittautumisjärjestyksessä.
Kurssile hyväksytyille lähetetään ohjelma ja ohjeet saapumisesta kurssille.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssin aikana tutustutaan Jääkäriprikaatin ja Lapin Lennoston toimintaan sekä luennot poliisin,- pelastuslaitoksen ja rajavartiolaitoksen toiminnasta.

Someroharju, Varuskunta
Someroharjuntie 21
96960 Rovaniemi

Koulutuspäällikkö Jouko Talviaho. jouko.talviaho@mpk.fi. 040 522 7058.