Sotilaan perustaidot naisille 1

Paikkakunta Rovaniemi
Ilmoittautumisaika 28.10.2020 13.54 - 3.4.2021 17.00

Kurssin jälkeen osallistuja
- tuntee naisten vapaaehtoisen asepalveluksen hakuprosessin
- tietää varusmiespalveluksen perusteet ja koulutusaiheet
- tuntee sotilaan varusteet ja majoittumisen maastossa ja kasarmilla
- saa perusteet tehdä päätöksen hakeeko suorittamaan vapaaehtoista varusmiespalvelusta

18 vuotta täyttäneille naisille ja myös muille, jotka ovat kiinnostuneita tutustumaan varusmiespalvelukseen.
Kurssi soveltuu naisille, jotka harkitsevat hakemista tai ovat jo hakeneet suorittamaan asepalvelusta.
Kurssi sopii erityisen hyvin aiemmin intti tutuksi naisille -kurssin käyneille, jotka nyt täysi-ikäisiksi tultuaan haluaisivat vielä laajentaa kokemustaan.

Harjoitukseen ilmoittautuminen aloitetaan Rovaniemellä Someroharjulla 16.4. klo 17.00 ja harjoitus päättyy su 18.4. klo 15:00 mennessä.

Kurssilaiset varustetaan maastopuvulla sekä muilla tarvittaville varusteilla. Lisätietoja kurssista toimitetaan sähköpostitse ennen kurssin alkua kurssille hyväksytyille osallistujille.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Miten hakeudutaan naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen, palvelusaika ja yleinen asevolvollisuus. Kurssilla koulutetaan varusmiespalveluksen alokaskauden aiheita muun muassa sotilaalliseen käyttäytymiskoulutukseen, sulkeisjärjestysharjoitus, millainen on sotilasorganisaatio ja sotilasarvomerkit. Yöpyminen kasarmissa ja maasto-olosuhteissa. Teltanpystytys, kamiinan käyttö, tulivartiomiehen toiminta.

Someroharju, Varuskunta
Someroharjuntie 21