Kesäyön marssin johto- ja huoltokurssi

Ajankohta 11.6.2021 - 12.6.2021
Kesto 1,5
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 7.4.2021 11.00 - 4.6.2021 17.00

Kurssin tarkoitus on toteuttaa Kesäyön marssin tarvitsema johto- ja huoltotoiminta. Kurssi harjaannuutta kurssilaiset toimimaan suurehkon yleisötapahtuman johtotehtävissä ,erilaisissa huollon (talous, lääkintä, logistiikka) tehtävissä ja muissa tukitehtävissä.

Täysi-ikäiset Suomen kansalaiset.

Kesäyön marssi on MPK:n omistama massaliikuntatapahtuma, jonka vastuullisina järjestäjinä toimivat paikalliset Maanpuolustuspiirit. Kesäyön marssin tavoitteena on kehittää reserviläisten marssitaitoja sekä heidän pitkäkestoista fyysistä toimintakykyään. Tavoitteena on lisäksi kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuuden edistäminen sekä nuorten aktivoiminen maanpuolustuskoulutustoimintaan.

Pohjois-Karjalan Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Tämän kurssin ohessa, erillisenä kurssina, järjestetään Joukkomuonituskurssi (9121 11 00032), joka vastaa ruuan valmistuksesta harjoitusjoukolle.

MPK seuraa tiivisti koronatilannetta valtakunnallisesti ja alueellisesti ja tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Alustava ohjelma (muutokset mahdollisia)

Perjantai 11.6

- kuljetukset
- muu tukitoiminta
klo 17.00 – 19.00 Purkaminen, huolto, palautteet, kotiuttaminen

Kurssi on kurssilaisille maksuton.

Ylämyllyn Varastoalue
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Koulutuspäällikkö Timo Mononen (timo.mononen@mpk.fi, 040 7194105)