Kesäyönmarssi 42 km

Kesto 1,0
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 7.4.2021 15.00 - 31.5.2021 9.00

Kurssin tavoitteena on suorittaa 42 km:n maastomarssi jalan yöaikaan kevyehkössä marssivarustuksessa.
Marssin tarkoitus on kehittää kurssilaisten marssitaitoja ja pitkäkestoista fyysistä toimintakykyä.

Reserviläiset. Kaikki perusterveet 18 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset.

Tämä marssi on osa Kesäyön marssi - marssitapahtumaa.
Kesäyön marssi on MPK:n omistama massaliikuntatapahtuma, jonka vastuullisina järjestäjinä toimivat paikalliset Maanpuolustuspiirit. Tavoitteena on fyysisen kunnon kehittämisen lisäksi kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuuden edistäminen.

Kurssilaisten varustuksena marssilla on sään mukainen ulkoiluvaatetus, maastokelpoiset jalkineet ja reppu (vast), jossa voi kuljettaa varavarusteita ja juomaa.
Marssireitillä on huoltopisteitä, joissa on saatavilla juomaa ja välipalaa
Marssin jälkeen Ylämyllyllä tarjotaan lämmin ateria. Marssin jälkeen kurssilaisella on Ylämyllyllä mahdollisuus lepoon (=nukkumiseen) ennen kotimatkaa.

Kurssille ilmoittautuneet saavat tarkemmat tiedot marssin järjestelyistä kurssille hyväksymisen yhteydessä.

Pohjois-Karjalan Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

MPK seuraa tiivisti koronatilannetta valtakunnallisesti ja alueellisesti ja tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Alustava ohjelma (muutokset mahdollisia)

Perjantai 11.6

klo 18.00 mennessä Kurssilaisten ilmoittautuminen
klo 18.00 – 20.00
Marssin valmistelut
- turvallisuuspuhuttelut
- marssivalmistelut
- siirtyminen lähtöalueelle järjestäjien ajoneuvoilla
klo 20.00-24.00 Marssin suoritus

Lauantai 12.6.2020

klo 00.00-08.00 Marssin suoritus jatkuu
klo 03.00 – 15.00 Huolto/kurssin päättäminen
- henkilökohtainen huolto
- palautteet
- mahdollisuus lepoon/kotiuttaminen

Kurssimaksu kattaa kurssiaikaisen vakuutuksen ja huollon.

Ylämyllyn Varastoalue
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Valmiuspäällikkö Jukka Päivinen (jukka.paivinen@mpk.fi, 050 3361602)