Arjen välineet, Paikallispataljoonan johtamisratkaisut

Kesto 1 vrk
Paikkakunta Tampere
Ilmoittautumisaika 6.11.2020 13.38 - 11.1.2021 9.00

Koulutuksen jälkeen kurssilaiset muistaa (tuntee) eri arjen välineiden ja -ratkaisujen käytön mahdollisuudet sekä rajoitukset osana oman joukkonsa johtamisen tukea. Kurssilainen muistaa (tuntee) oman organisaationsa tilannekuvan muodostumisen periaatteet.

Lisäksi koulutuksen jälkeen kurssilaiset ymmärtää (osaa) tehtävässään tarvittavan viestiverkon rakenteen ja tietoturvallisen viestityksen toimintatavat. Kurssilainen ymmärtää (osaa), miten tilannekuvaa tuotetaan arjen viestivälineillä ja -ratkaisuilla oman joukkonsa ylemmälle johtoportaalle.

Ensisijainen kohderyhmänä on PAPU211-harjoituksessa toimivat Hämeen alueiden paikallisjoukkojen reserviläiset.

Kurssilla perehdytään arjen viestivälineisiin ja tarkastellaan valintavaihtoehtoja erilaisiin johtamisen käyttötapauksiin sekä tutustutaan jo käytettyihin ratkaisuihin paikallisjoukkojen sotilaallisen johtamisen tukena. Koulutuspäivän aikana tutustutaan toimenpiteisiin, joilla arjen viestivälineet liitetään osaksi johtamisratkaisua, ja suoritetaan käyttöönotto-, käyttö- ja purkuvaiheet. Koulutus antaa perusteet arkisten viestivälineiden hyödyntämiseen johtamisen tukena sotilaallisessa organisaatiossa ja toimii valmistautumisena PAPU211-paikallispuolustusharjoitukseen.

PIRKMALTSTO
Tekniikankatu 1, E-siipi