Reserviläisjohtaja-1 #01 (2/3)

Kesto 2 x 2 päivää
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 6.12.2020 18.01 - 30.1.2021 8.00

Opinhaluiset, kehittyvään johtajuuteen tähtäävät tämän päivän reserviläiset; koulutusryhmän tavoitekoko 16 – 24 opiskelijaa. Kurssiviikonloppujen välissä tehdään ryhmätyö.

Reservin aliupseeri- tai upseerikoulutus suositeltavaa, samoin jonkin verran kokemusta esimiestehtävistä.

Kurssin suoritettuaan osallistuja osaa arvioida realistisesti omaa kykyään toimia erilaisissa päätöksenteko- ja ongelmanratkaisutilanteissa reserviläisenä. Hän ymmärtää millaiset tekijät tukevat onnistumista ja millaiset tekijät estävät onnistumista esimiehenä erityisissä tai vaativissa toiminnallisissa tilanteissa ja olosuhteissa. Hänellä on hyvät valmiudet suunnitella omaa käyttäytymistään johtajana eri tilanteissa ja hän ymmärtää muuttaa toimintatapaansa tarvittaessa. Esimiesasemassaan reserviläisenä hän osaa käyttää vuorovaikutustaitojaan hänelle uskotun tehtävän suorittamiseksi ja johdettaviensa parhaaksi. Hän ymmärtää syväjohtamisen toimintamallin ja osaa kehittää valmiuttaan oman käyttäytymisen kriittiseen arviointiin. Kurssi kannustaa jokaista tämän päivän reserviläistä johtajuutensa jatkuvaan kehittämiseen.

Talven 2021 kurssiviikonloput:
1 vl: 09.-10.01.2021. (la-su)
2 vl: 06.-07.02.2021 (la-su)

Kurssi järjestetään Tuusulassa. Kurssille hyväksytyillä oppilailla mahdollisuus yöpyä kurssipaikalla yhden hengen huoneissa. Majoittuminen sisältyy kurssimaksuun.

Kouluttajat: Etelä-Suomen maanpuolustuspiirin kouluttajat sekä ulkopuoliset asiantuntijat.

Talven 2021 kurssiviikonloput:
1 vl: 06.-07.02.2021 (la-su)
2 vl: 06.-07.03.2021 (la-su)

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66