PV:n BE-ajolupakurssi

Kesto 1,0
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 31.1.2021 12.00 - 23.2.2021 23.59

Kurssilla päivitetään voimaan Puolustusvoimien kuljettajakoulutuksen mukaisesti ajo-oikeudet tarvittavalle ajoneuvokalustolle

Kuljettajakoulutuksen saaneet ja kuljettajatehtävissä toimivat MPK:n ja MAAKK:n sitoutuneet reserviläiset sekä henkilöt, jotka tarvitsevat Puolustusvoimien ajo-oikeuden.
Puolustusvoimat hyväksyy osallistujat kurssille.

Kurssilla päivitetään voimaan PV:n kuljettajakoulutuksen mukaiset ajo-oikeudet. Koulutus perustuu vanhojen PV:n ajo-oikeuksien uudistamiseen. Mikäli aikaisemmin suoritettua kuljettajakoulutusta / ajo-oikeutta ei ole, suoritetaan B-ajo-oikeus.

Kurssiin liittyvä esitehtävä sekä kurssiavain lähetetään sähköpostilla, joten jokaisella kurssilaisella on oltava toimivat PVmoodle-tunnukset (oltava rekisteröitynyt PVmoodleen).

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Puolustusvoimien erilliset ajo-oikeuteen vaikuttavat määräykset.
Ajoneuvokalustoon tutustuminen.
Ajo-opetus erilaisissa tilanteissa peräkärryn kanssa ja ilman.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201