Henkilöetsintä peruskurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta HELSINKI
Ilmoittautumisaika 29.12.2020 11.01 - 14.2.2021 18.00

Kurssin jälkeen koulutettava tietää henkilöetsinnän toiminnot yksilö-, partio- ja ryhmätasolla eri toimintaympäristöissä, myös taistelutilanteissa.

Kurssi on suunnattu erityisesti virka-apuosastoihin, sotilaspoliisijoukkoihin ja paikallisjoukkojen vastatoimintatehtäviin sijoitetut henkilöt. Kurssille voi hakeutua myös ko. tehtäviin tähtäävä reserviläinen.

Henkilöetsintä peruskurssi muodostuu kahdesta erillisestä harjoitusviikonlopusta, mutta poikkeustilanteesta johtuen kevään henkilöetsintä peruskurssi järjestetään yhden viikonlopun etäkoulutuksena (Teams) sekä etukäteen suoritettavasta etäjaksosta PVMoodlessa.

Kurssilla harjoitellaan henkilön etsinnän perusteet kohteen ja etsijän näkökulmasta:
- Kohde
- Toimintaympäristö
- Liikkeen ennakointi
- Kommunikaatio ja toiminnan ohjaus
- Irtaantuminen takaa-ajettuna eri tyyppisissä toimintaympäristöissä.

Santahamina
Radioniementie 1