Taistelu rakennetulla alueella, jatkokurssi I, 1/2

Kesto 3 vrk
Paikkakunta HELSINKI
Ilmoittautumisaika 10.11.2020 11.15 - 10.1.2021 23.59

TRA jatkokurssi 1/2 jälkeen koulutettava osaa jääkäriryhmän ja jääkärijoukkueen kokoonpanon ja suorituskykyvaatimukset sekä tuntee oman roolinsa partion, ryhmän ja joukkueen jäsenenä ja osaa toimia sen mukaisesti. Koulutettava osaa turvallisen asekäsittelyn ja toiminnan edellyttämän aseen ja varusteiden käytön. Koulutettava osaa jääkäriryhmän perustaistelumenetelmät maastossa sekä erityisesti rakennetulla alueella sekä osaa taisteluen-siavun perusteet omassa roolissaan. Koulutettava osaa vihollisjoukkueen kokoonpanon sekä aseistuksen ja osaa tunkeutumispisteen perustamisjärjestelyt sekä ryhmän toimintatekniikat rakennuksen sisällä.

TRA jatkokurssille osallistuminen edellyttää TRA peruskurssin 1/2 ja TRA peruskurssin 2/2 hyväksytysti suorittamista.

Ennen harjoitusviikonloppua Santahaminassa osallistujien tulee suorittaa PVMoodlessa verkkokurssi:
- jääkäriryhmän ja jääkärijoukkueen kokoonpano ja
suorituskykyvaatimukset
- jääkäriryhmän ja jääkärijoukkueen puolustukseen
ryhmittyminen rakennetulla alueella

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

TRA jatkokurssi 1/2 toteutetaan yhden viikonlopun kestävänä sotilaallisia valmiuksia palvelevana kurssina.
Rakenne
Verkkokurssi 6 h
Kalustokoulutus 1,5 h
Taistelukoulutus 15 h
Toimintarata 2 h
perustaminen, purku,
ruokailut sekä muu 12 h
YHTEENSÄ 36,5 h

Taistelu rakennetulla alueella jatkokurssi 2/2 järjestetään 23.-25.4.2021. Tähän osioon tulee ilmoittautua koulutuskalenterin kautta erikseen.

Santahamina
Radioniementie 1