Kurssinjohtajien koulutus

Ajankohta 23.1.2021
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 14.11.2020 20.25 - 3.1.2021 12.00

Tavoitteena on sisäistää kouluttajan ja kurssinjohtajan tehtävät ja vastuu alkaen kurssin suunnittelusta ja päätyen raportointiin. Lisäksi tavoitteena on ymmärtää paikallisten olosuhteiden vaikutus suunnitteluun ja toteutukseen.
Kurssilla käynnistetään tapahtumien suunnittelu tai jatketaan jo aloitettua suunnittelua.

Kurssi on tarkoitettu sitoutuneille, joille on suunniteltu Kajaanin koulutuspaikan kurssien kurssinjohtaja- ja kouluttajatehtäviä vuodelle 2021.

Kurssilaiset valmistelevat etukäteen annetuista aiheista lyhyitä tietoiskuja tai esityksiä, joiden pohjalta asioista keskustellaan osana kurssin agendaa.
Tehtävät annetaan sen jälkeen, kun osallistujat ovat selvillä. Aiheita:
- Vuosisuunnittelu prosessina, PV:n ohjaus ja YT PV-MPK, MPK:n koulutusohjelmat, parantamistarpeet ja tulossa olevat muutokset (Jari)
- Oppimisen hallinta ( )
- Opetustapahtuman kulku, koulutuskortit ( )
- Kouluttajan toimiminen MPK:ssa ( )
- Turvallisuus ( )
- Viestintä ( )
- Harjoituksen suunnittelu ja toteutus aikajanalla (toimenpideluettelo), erityisesti huomioitavat asiat, työnjako harjoituksen johtaja/kurssienjohtajat/kouluttajat (Ilkka)
- Harjoituksen/kurssin huollon suunnittelu (Ville)
- Turvallisuussuunnitelman tekeminen ja jalkauttaminen
- Ampumasuunnitelman tekeminen ja jalkauttaminen

Keskeinen taustamateriaali:
- Kouluttajan opas (käsikirjoitus)
- Kurssiturvallisuus (soveltuvin osin)
- Kurssinjohtajan opas (soveltuvin osin)
- Ampumasuunnitelman pohja
- Turvallisuussuunnitelman pohja
Jaetaan osallistujille sähköpostitse.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

09 mennessä ilmoittautuminen
09-16 työskentely, sopivasti tauotettuna
12.05 lounas

Tilaisuuteen on mahdollista osallistua Teamsin välityksellä.

Maksuton kurssi

Kainuun prikaati