LKP-kurssi 1

Kesto
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 19.11.2020 11.26 - 29.1.2021 18.00

Kurssin jälkeen kurssilaisen on tunnettava perustamiskeskuksen kokoonpano ja tehtävä. LKP-ryhmän osalta perustamisen johtaminen, tilannekuvan ylläpitäminen, perustamisen päättäminen ja sotavalmiustarkastus, joukkojen purkaminen ja kotiutus. Osattava henkilöstön vastaanotto ja varustaminen sekä laatia perustason perustamissuunnitelman perustamiskäskystä, perustamiseen liittyvän lainsäädännön, vastuut ja velvollisuudet.

Ilmasotakoulun kutsumille perustamiskeskusten ja -paikkojen henkilöstölle.

Kurssilaisille jaetaan maastopuku ja -lakki, poolopaita sekä majoittumisvälineet. Ota mukaasi sisäliikunta- ja peseytymisvälineet sekä riittävä määrä alusvaatteita ja sukkia.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Perustamisen järjestelyt ja valmistelut
Toiminta perustamispaikalla.