B-Ajolupakurssi

Ajankohta 5.3.2021
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 24.11.2020 13.23 - 5.3.2021 9.00

Kurssille osallistuja tietää ja hallitsee Puolustusvoimien liikenneturvallisuusmääräykset, tuntee ajoneuvoluokkansa ajoneuvot ja pystyy toimimaan kuljettajana Puolustusvoimien ja MPK:n harjoituksissa ja kursseilla.

Karjalan Lennoston kutsumille reserviläisille jotka ovat toimineet varusmiespalveluksen aikana kuljettajatehtävissä ja joilla on Puolustusvoimien myöntämä ajokortti tai ajo-oikeus.
MPK:n kouluttajille joilla on ajo-oikeus puolustusvoimien ajoneuvoille ja joiden ajo-oikeus aika on umpeutumassa.

Karjalan Lennosto lähettää suosituskirjeen niille reserviläisille, jotka se katsoo tarvitsevansa vuoden 2021 aikana pidettävissä harjoituksissa. Koulutus on myös tarkoitettu MPK:n Ilmapuolustuspiirin ja Savo-Karjalan maanpuolustuspiirin sitoutuneille kouluttajille joiden ajo-oikeus on umpeutumassa.

Kurssi alkaa PVMOODLE itseopiskelulla. Karjalan Lennosto antaa MOODLE-tunnukset kurssille osallistuville suosituskirjeen mukana.
Itseopiskelujakson jälkeen suoritetaan tentti ja annetaan ajonäyte Karjalan Lennostossa. Ajo-oikeuden saaminen edellyttää että osallistuja on suorittanut tentin hyväksytysti ja antanut hyväksytyn ajonäytteen.

Kurssi on osallistujalle ilmainen.

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201