Kivääriammunta 1-3

Kesto 1
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 2.12.2020 14.04 - 10.1.2021 23.59

Kouluttaa kivääriammuntaan liittyviä taitoja ja käytännön harjoittelua.

Soveltuu kaikille kivääriammunnasta kiinnostuneille 18 vuotta täyttäneille henkilöille. Kurssilaisia valittaessa ovat etusijalla henkilöt, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet vastaavalle MPK:n järjestämälle kurssille.

Kurssilla on käytössä MPK-kiväärit tai oma ase. Kurssilaisten henkilöllisyys tarkistetaan sekä omien aseiden hallussapitolupa.

Kouluttajina toimivat osaavat alan reserviläiset. Kurssi keskittyy aseen käsittelyyn sekä ampumataitojen kehittämiseen turvallisesti. Koulutuksessa painotetaan käytännön harjoittelua, mikä sisältää ammunnan 7,62 MPK-kiväärillä.

AMPUJAN KYMMENEN KÄSKYÄ
- Asetta on käsiteltävä aina kuin se olisi ladattu.
- Älä koskaan osoita tyhjälläkään aseella ihmistä.
- Aloita aina aseen käsittely tarkastamalla, että se on tyhjä.
- Opettele käsittelemään asettasi huolellisesti ennen ampumaharjoittelun aloittamista.
- Lataa aseesi vasta, kun aloitat ammunnan.
- Huolehdi, että piippu osoittaa aina tauluille/maalialueelle (=piippukontrolli).
- Pidä sormi liipaisinkaaren ulkopuolella kunnes olet valmis laukaisemaan aseesi (=sormikontrolli).
- Tyhjennä ase välittömästi ammunnan päätyttyä.
- Huolla aseesi – varmistu aseesi kunnosta.
- Nollatoleranssi. Aseet ja päihteet eivät sovi yhteen.

Pukeutuminen sään edellyttämällä tavalla. Kurssin järjestämisen pakkasraja on -15 astetta. Kurssille otetaan enintään 20 ilmoittautunutta.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Lauantai 23.1.2021
- 09.30 Ilmoittautuminen ja turvallisuusasiat, Paviljonki-rakennus
- 10.00 - 12.00 Ase- ja ampumakoulutus, rata 1
- 12.00 - 13.00 Lounas
- 13.00 - 16.00 Ase- ja ampumakoulutus jatkuu, rata 1
- 16.00 - 17.00 Kaluston huolto ja luovutus, kurssin päättäminen

Osallistumismaksu sisältää koulutuksen, vakuutuksen, patruunat (7,62 x 39) sekä lounaan.

Ampumaradan Paviljonki ja ampumarata 1
Hiukanreitti 225